Aż 19 pracowników iławskiego ratusza pojechało razem na wycieczkę do Pragi. Władze miasta zapewniają, że jednoczesny wyjazd tak dużej liczby urzędników nie spowoduje utrudnień dla petentów. Jednak nie wiedzieć czemu, nie odpowiedziano nam na szereg prostych, choć istotnych pytań.
O tym, że spora część kadry Urzędu Miasta Iławy jedzie w tym tygodniu na wycieczkę do Pragi, dowiedzieliśmy się od czytelnika. Chciał, byśmy sprawdzili, czy jednoczesna nieobecność 19 urzędników spowoduje utrudnienia dla mieszkańców chcących załatwić sprawę w ratuszu.
– Wyjazd, w którym 14 września udział weźmie 19 pracowników urzędu miasta, nie spowoduje żadnych utrudnień w pracy magistratu – czytamy w odpowiedzi Anny Empel, sekretarz miasta.
Sekretarz ograniczyła się do przesłania nam tylko cytowanego wyżej zdania, choć skierowaliśmy do ratusza więcej pytań.
Po pierwsze chcieliśmy wiedzieć, ile osób zatrudnionych jest w ratuszu. Dałoby to czytelnikowi obraz, jak duża część kadry będzie nieobecna. Musimy podać więc własne informacje nieoficjalne, że w ratuszu pracuje około 60 osób, czyli nieobecna będzie około 1/3 kadry.
Poprosiliśmy także o listę osób jadących oraz podanie, w których wydziałach pracują. Na te pytania również nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
Nasz czytelnik twierdzi, że koszty wycieczki zostaną pokryte z funduszu socjalnego urzędu.
KRYSTIAN KNOBELZDORF