WIADUKT SKOŃCZĄ
DO 20 GRUDNIA?
Ciągle przebudowywany w Iławie jest wiadukt kolejowy nad ul. Sobieskiego.
– Zakończenie prac budowlanych planowane jest na 20 grudnia – informuje Ewa Symonowicz-Ginter z Polskich Linii Kolejowych.
Przypomnijmy. Przejazd pod wiaduktem został zamknięty 6 lutego. Przez dwa miesiące jednak na placu budowy niewiele się działo – jedynie zostały rozkopane fragmenty chodnika. Mimo braku robót przejazd ulicą Sobieskiego był zamknięty.
Firma Budimex (wykonawca inwestycji na zlecenie PLK) pytana, dlaczego budowa nie startuje, odpowiedziała nam, że pod jezdnią znajdują się sieci gazowa i telekomunikacyjna, które nie zostały uwzględnione przez kolej w projekcie budowlanym. Z kolei PLK podało nam, że to wykonawca źle zinwentaryzował problem kolizji sieci pod jezdnią.
Pierwotnie według planów wiadukt miał być gotowy we wrześniu.
PIESZY TUNEL,
SZLABANY ZOSTAJĄ
Po zakończeniu budowy na ul. Sobieskiego ma się rozpocząć kolejna – tym razem na przejeździe kolejowym przecinającym ulicę Wyszyńskiego (koło białego kościoła).
– Zakres prac obejmuje modernizację przejazdu z zachowaniem przejść dla pieszych na poziomie szyn po obu stronach ul. Wyszyńskiego i pozostawienie przejazdu kolejowego kategorii „A”, to jest skrzyżowania w jednym poziomie z obsługą rogatek przez dróżnika – odpowiada rzecznik. – Inwestycja zakłada także budowę przejścia podziemnego dla pieszych wraz z windami dla obsługi osób niepełnosprawnych.
Symonowicz-Ginter potwierdziła nam także, że szlabany pozostaną na przejeździe kolejowym na drodze krajowej nr 16 (wylot z Iławy w kierunku Kisielic).
Wszystkie prace związane z inwestycją kolejową mają się zakończyć najpóźniej we wrześniu 2014 roku.
KRYSTIAN KNOBELZDORF
Iława. Przeciągająca się i uciążliwa przebudowa wiaduktu kolejowego nad ulicą Sobieskiego ma się zakończyć najpóźniej do 20 grudnia 2013 roku. Czy tym razem termin zostanie dotrzymany?
Iława. Najpóźniej we wrześniu przyszłego 2014 roku ma się zakończyć przebudowa przejazdu kolejowego przy ulicy Wyszyńskiego oraz Grunwaldzkiej. Szlabany w tym miejscu pozostaną. Na prawo od budki dróżnika powstanie tunel podziemny dla pieszych.